Tofaş, yenilikçi ürünler ve katma değerli projeler geliştirmek amacıyla bilgi ve teknolojiye sürekli yatırım yapmaktadır.

Tofaş Ar-Ge, dünyanın her bölgesinde müşteri ihtiyaçlarını tam anlamıyla karşılayan, heyecan verici araçlar ve teknolojiler üretmeyi hedefleyerek çalışmaktadır.

Tofaş Ar-Ge’nin bu vizyon kapsamında oluşturduğu stratejik hedefleri arasında;

- FCA Ar-Ge’nin Avrupa ve Orta Doğu Bölgesi’nde geliştirmeyi planladığı ürünlerin tasarım sürecinde yer almak,

- Müşteri değeri yaratmak için üretim ve ileri ürün teknolojileri geliştirmek,

- Türkiye’de ortak tasarımcılar ile mühendislik firmalarının gelişimini sağlamak yer almaktadır.

Ar-Ge Tarihçesi
2020

- Tofaş’ın ürün geliştirme sürecine liderlik ederek, 2015 yılında seri üretime başladığı ve Avrupa başta olmak üzere dünyanın pek çok ülkesine Tipo ismiyle ihraç ettiği Egea model ailesi yenilendi. Yenilenmeyle birlikte Sedan, Hatchback ve Station Wagon gövde seçeneklerine ek olarak model yelpazesine aileyi Crossover sınıfında temsil etmeye hazırlanan “Egea Cross" eklendi.

- Turkishtime Türkiye Ar-Ge 250 Araştırmasına göre Tofaş, Ar-Ge Merkezi faaliyetlerinde en fazla patent alan 10 firma arasında yer aldı. Tofaş, 2019 yılı içerisinde Türkpatent tarafından tescil edilen 23 patent ile en fazla patent alan 7. şirket oldu.

- Tofaş, koronavirüsle mücadelede sağlık çalışanlarına yönelik 3 farklı koruyucu ekipmanı üretti

- Koronavirüs salgını ile mücadelede ihtiyaç duyulan tıbbı malzeme bulunurluğuna destek olmak amacıyla Tofaş, Ar-Ge Merkezi’nde tasarlayarak ürettiği koruyucu sağlık ekipmanlarını 70 ildeki sağlık kuruluşlarına gönderdi. Tofaş bu süreçte 50 bin siperlikli maske ile 1300 biyolojik örnek alma ve entübasyon kabini üretti. Ayrıca taleplerin toplandığı, üretim ve sevkiyat fonksiyonlarının takip edildiği online bir platform oluşturdu ve farklı firmalarının da yararlanabilmesi adına ekipmanların tasarımlarını açık kaynak olarak sundu.

2019
- Tofaş’ta ürün geliştirme sürecine liderlik edilerek, hayata geçirilen Egea model ailesinin Hatchback ve Station Wagon karoserli versiyonlarında tercih edilebilecek üç farklı donanım versiyonunu satışa sunuldu. Tasarım detaylarında daha dinamik özelliklere sahip Street ve Sport versiyonları Egea'nın Hatchback versiyonunda tercih edilebilecekken; S-Design versiyonu ise Hatchback ile Station Wagon gövde tipinde sunuluyor.
2018
- Tofaş’ta geliştirilen Fiat Yol Arkadaşım Connect satışa sunuldu. Türkiye’de otomobil kullanıcılarının alışkanlıklarını ve araçlarıyla olan ilişkisini değiştirecek bağlanabilirlik teknolojisi “Fiat Yol Arkadaşım Connect” ile Fiat kullanıcıları artık akıllı telefon veya bilgisayar aracılığıyla otomobillerine uzaktan bağlanabileceği gibi birçok ayrıcalıklı özelliğe de kolayca erişebilecek.

- Tofaş’ta üretilen Fiat Doblo'nun, özel olarak geliştirilen elektrikli versiyonu Vakko'ya teslim edildi. Tamamen elektrikli bir motora sahip olan ve 30kW'lık batarya ile donatılan iki adet elektrikli Fiat Doblo Cargo, Vakko'nun İstanbul'daki şehir içi operasyonlarında kullanılacak.
2017
Fiat Motor Sporları ekibi tarafından kullanılan Egea Racing modellerinin geliştirme çalışmaları Tofaş Ar-Ge’de yürütülmeye başlandı.
2016
- Fiat Egea Hatchback ve Station Wagon modelleri 2016 yılı içerisinde banttan indirildi. Modeller “Tipo” adıyla dünya pazarlarına sunuldu.
- Egea Projesi’nin Sedan modeli Dodge Neon adıyla Meksika pazarına sunuldu.
2015
Egea ailesinin ilk modeli Fiat Egea Sedan, 2015 yılının son çeyreğinde pazara sunuldu.
2014
- Doblo modelinin yeni versiyonu RAM markası altında ve Promaster City adıyla Kuzey Amerika pazarları için de geliştirildi. Türkiye ve farklı dünya pazarlarını hedef alan yeni binek araç ve bu araca ait yeni bir platform geliştirme çalışması Tofaş Ar-Ge tarafından yürütüldü.
- Tofaş ArGe Merkezi 2014-2015 yıllarında Egea markasıyla Sedan, Hatchback ve Station Wagon ürün geliştirme projelerini yürüttü. Fikri mülkiyet hakları Tofaş’a ait olan ve Tofaş ArGe sorumluluğunda geliştirilen bu yeni modeller için yapılan yatırım, Türkiye otomotiv sektörü tarihindeki en büyük yatırımlardan biri olarak dikkat çekti.
2012
Tofaş’ın çoklu marka projesi kapsamında Yeni Fiat Doblo platformunda geliştirilerek üretilen Opel Combo, Avrupa başta olmak üzere pek çok pazarda satışa sunuldu.
2008
Yeni Ar-Ge binası açıldı.
2007
- Tofaş’ta 2005 yılında çalışmalarına başlanan Fiat Linea’nın dünya lansmanı İstanbul’da yapıldı.
- Fiat için Fiorino modelini içeren MiniCargo modellerinin üretimine başlandı.
2006
Doblò güncellenmesinde ürün geliştirme faaliyetlerini Tofaş yürüttü. Böylece aracın fikri ve sınai mülkiyet hakları Tofaş’a ait oldu.
2005
Fiat, PSA Peugeot, Citroen ve Tofaş, mülkiyet hakları tamamıyla Tofaş’a ait yeni bir hafif ticari araç olan MiniCargo modelinin geliştirilmesi ve üretimi konusunda anlaşma imzalandı. Bu başarı, Türk otomotiv sanayinde bir ilk olma özelliğini taşıdı.
2002
Palio ve Palio Weekend modelleri yenilendi. Siena modeli üretimden kaldırılarak yerine Albea üretimi başladı. Albea projesiyle ilk kez yeni ürün prototipi geliştirildi; model daha sonra Fiat’ın küresel üretim yelpazesine dahil oldu ve farklı ülkelerdeki Fiat işletmelerinde üretime alındı.
2000
Üretimine başlanan Fiat Doblò, Türkiye otomotiv pazarında kendi segmentini yarattı. Tofaş çalışanları, üretim hazırlığı aşamasında ilk kez doğrudan yer aldı.
1999
Marea ve Brava modellerinin üretimine başlandı.
1998
Tofaş’ta Ar-Ge organizasyonu 1998 yılının Aralık ayında kuruldu.
1994
Tofaş Palio, Palio Weekend, Siena modellerinin üretimine başlayarak, “küresel” otomobil projesine dahil oldu ve böylelikle dünya çapında tedarik zinciri yönetimine başladı.

Patentler

Tofaş; ortak tasarım geliştirme, yerel mühendislik firmalarının örgütlenmesi ve üniversitelerle iş birlikleri konularına özel önem vermektedir. Üniversite-sanayi iş birliği projelerini, teknoloji geliştirme çalışmalarına paralel olarak yürüten Tofaş Ar-Ge Merkezi, son 15 yılda 16 farklı üniversiteyle yaklaşık 130 projede ortak çalışmıştır.

2020 yılında 36 adet yeni patent başvurusu
Ar-Ge Tarihçesi

1994 yılında kurulan Tofaş Ar-Ge Merkezi; teknolojik üstünlüklerinin yanı sıra, yenilikçi mühendislik tasarım detaylarıyla da öne çıkan binek ve ticari araçlar geliştirerek ülke ekonomisine katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Araç geliştirme sahasında Avrupa’yla rekabet edebilir seviyede bir altyapı oluşturan Tofaş Ar-Ge Merkezi, 2008 yılı itibarıyla Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından Ar-Ge Merkezi olarak tescil edilmiştir. Tofaş Ar-Ge Merkezi; bünyesindeki laboratuvarların yüksek teknolojisi ve çeşitliliğiyle FCA’nın Avrupa pazarlarına hizmet veren İtalya dışındaki tek ar-ge merkezidir.

FCA’nın Avrupa
pazarlarına hizmet veren İtalya dışındaki tek Ar-Ge merkezi
500
Çalışan
18.000 m2 ’lik
Laboratuvar ve Ofis Alanı

Tofaş Ar-Ge Merkezi, 2005-2007 yılları arasında Fiat ve PSA markaları için geliştirilen Mini Cargo projesinin sorumluluğunu üstlenerek Ar-Ge yetkinliğini artırma konusunda önemli bir ivme yakalamıştır. Daha sonra Yeni Doblò’nun Opel, Vauxhall ve Dodge Ram markaları için de geliştirilmesi, Tofaş’ın altı farklı markaya üretim yapmasını sağlayarak ihracatının artmasında önemli rol oynamıştır.

Tofaş Ar-Ge Merkezi 2014-2015 yıllarında ise Egea markasıyla Sedan, Hatchback Ve Station Wagon ürün geliştirme projelerini yürütmüştür. Tofaş Ar-Ge sorumluluğunda geliştirilerek üretilen yeni modeller için yapılan 1 milyar ABD doları tutarında yatırım, Türkiye otomotiv sektörü tarihindeki en büyük ürün yatırımlarından biridir. İlk model Egea Sedan, 2015 yılında, Hatchback Ve Station Wagon modelleri ise 2016 yılında pazara sunulmuştur.

Tofaş Ar-Ge Merkezi’nde 2019 yılına kadar araç konsepti, stil, gövde, iç tasarım, süspansiyon, motor, emisyon, titreşim ve akustik alanlarında tamamlanan tasarım ve test altyapı yatırımlarının toplamı 58 milyon Euro’yu aşmıştır. 2020 yılında, süregelen yatırımların yanı sıra, ürün geliştirme yetkinliğini arttırmak amacıyla Ar-ge merkezine 10 milyon euroluk yeni test ekipmanları yatırımı yapılmıştır. Tofaş Ar-Ge Merkezi; 2020 yılı içerisinde yoğun olarak Egea model ailesinin yenilenme faaliyetlerini yürütürken, FCA ar-ge projelerine de destek vermiş, mühendislik ihracatı da gerçekleştirmiştir. 2020 yılında Tofaş, aldığı yeni proje kabulleriyle yer aldığı AB araştırma projeleri sayısını 26’ya çıkarmıştır. Turkishtime Türkiye Ar-Ge 250 Araştırması’na göre, Ar-Ge Merkezi faaliyetlerinde 23 patentle en fazla patent alan 7’inci şirket olan Tofaş, yenilikçi çalışmalar sonucunda, 36 adet yeni patent başvurusunu da gerçekleştirmiştir.