ZEKİ ERDAL ŞİMŞEK
FABRİKA DİREKTÖRÜ
1990 yılında askerden döndüğümde TOFAŞ’ta çalışmaya başladım. O zamanlar Metod Karoseri denilen bir teknik bölümde Proses Mühendisi olarak devam ettim. 5-6 sene sonra Montaj Üretim Mühendisliği Yöneticisi oldum. Sonrasında Endüstriyel Operasyonlar’dan sorumlu olarak Mısırdaki Fiat fabrikasına gittim. 3 yıl orada kaldıktan sonra geri döndüm ve değişik projelerde görev aldım. Sonra yine Endüstriyel Operasyonlar‘da Ar-Ge’de çalışmaya başladım. Son projem de bizim kendi aramızda 263 adıyla andığımız yeni Doblo projesinin liderliğini yaptım. 2009 yılında Üretim Teknolojileri‘nden sorumlu oldum. 2010 yılında da Kalite Direktörlüğü görevine atandım, yaklaşık 6 yıldır da bu görevi yapıyorum.
DEVAMINI OKU
ALTAN AYTAÇ
FİAT İŞ BİRİMİ DİREKTÖRÜ
Benim ilk işim, ilk şirketim Tofaş, Tofaş Oto Ticaretti o zamanlar. 90’lı yıllarda Tofaş Fabrika ve Tofaş Oto Ticaret şeklinde iki şirketimiz vardı. Tofaş Oto Ticaret, ticari alanlı bir şirketti. Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği‘nden mezun olduktan sonra Tofaş da başvurduğum şirketlerden biriydi. İlk müracatımı da Koç Holding‘e yapmıştım. O zamanlar Yetiştirme Elemanı adında bir program vardı. Bu programdan Tofaş‘a yönlendirildim ve ilk görüşmelerimi burada yaptım. Tofaş Oto Ticaret’te de bir yeniden yapılandırma vardı ve bu yapılandırmada Lojistik bölümü kurulması planlanıyordu. Okulu bitirirken son dönemde de Endüstri Mühendisliği bitirme projem, Lojistik üzerineydi. Bayii teşkilatlarından siparişleri toplayan, otomobil siparişlerini fabrikaya yönlendiren, sonrasında da sevkiyatları yönlendiren bir Birim Satış Planlaması ve Lojistik Fiziksel Akışlar Sipariş Sistemi tasarlanıyordu. Türkiye‘de Lojistik kavramı yeni bir kavramdı ve daha çok nakliyeyi ifade ediyordu. Baştan uca bir Tedarik Zinciri ve bütün süreç sistemlerini içeren bir kavram yoktu. Bu yüzden Tofaş bu açıdan bir öncüydü. O zaman görüştüğüm kişiler benim o okuldaki lojistik tecrübemi görüp beğenmişlerdi. Bu sayede başladım.Endüstri Mühendisi olmam da o dönemde etkin olmuştur diye düşünüyorum. Okulun son senesinde okula gelip tanıtım yapan şirketler, bizim kendi kişisel arayışlarda bulduğumuz ve başvurduğumuz şirketleri düşündüğümüzde baya bir alternatif üretebiliyorduk. Hepsinin mülakatlarına giriyorduk ama Tofaş ilk mülakattan itibaren hem şirketin yapısı hem de görüştüğüm kişiler sayesinde çok şey denk düştü. Başlarken o müracaat safhasının nasıl biteceğini, nasıl görüşmeler olacağını, planlarınızı, isteklerinizi, ideallerinizi bilemiyorsunuz. Ama bir yandan da süreç geliştirdikçe biraz daha netleşiyor. Tofaş‘ta da çok hızlı gelişti. Görüşme yaptıktan bir iki ay sonra da işe başladım. İlk günden itibaren de o başlangıçtaki ilk aşamada çok iyi hissettim. Ekip içerisindeki uyum, insanların yeni gelen birine bakış açısı ve onu sahiplenmesi, şirket süreçlerine adaptasyonu oldukça iyi. Bunun dışında kişisel gelişim bazlı fırsatları hem Koç Holding bünyesinde hem de Tofaş‘ta mevcut. Bugün de hep bunun üzerine koyarak gitmeye çalışıyoruz. Hem hızlı bir adaptasyon hem de huzurlu bir ortam ve bir şeyler üretebilme fırsatını görmek böyle bir başlangıç oldu.
DEVAMINI OKU
BURHAN ÇAKIR
İNSAN KAYNAKLARI DİREKTÖRÜ
Tofaş'taki yolculuğum 1989 yılında başladı. Birkaç farklı firmada 2-3 yıllık bir yan sanayi deneyiminden sonra 1989 yılının Ocak ayında press atölyesinde Üretim Mühendisliği göreviyle başladım. Aynı atölyede 4 yıl çalıştıktan sonra 1993 yılında o atölyede Üretim Yöneticiliği görevine terfi ettim. Bu görevde de 2-3 yıl kadar çalıştıktan sonra, organizasyonel bir değişiklik sonucunda Tofaş'ta büyük çaplı bir yapılanma olduğu bildirildi ve beni daha büyük bir gövde atölyesinin yöneticiliği pozisyonuna önerdiler, ben de severek kabul ettim. 3 yıl kadar gövde atölyesinde görev yaptım. O sıralar Fiat dünyasında yeni bir oluşum söz konusuydu. Uluslararası bir parça lojistik sistemi devreye alınıyordu. Bu sistemin Türkiye Operasyonları başına önerildim. Bu da benim için yaklaşık 3 yıl kadar süreyle çok farklı bir deneyim oldu ve Fiat dünyasının büyüklüğünü görmüş oldum. Uluslararası bir ortamda Fiat'ın farklı kademelerindeki yönetim lojistik fonksiyonlarını yapan mali departmanlarda, bu hareketin maliyetini kontrol eden kişilerle çalışma fırsatım oldu. Daha sonra 2001 yılından itibaren 2004 yılına kadar yeniden bir yapılanma söz konusu olunca Tofaş'ta Endüstriyel Kontrol Müdürlüğü görevi teklif edildi. Aslen mühendis kökenli biri olmam itibari ile üretim ve lojistik kulvarlarından sonra bu görev de çok farklı bir deneyim oldu. Sanki iş yerinde bir MBA fırsatı sunulmuş gibiydi. 2004 yılına kadar bu görevi icra ettim. Bu görevde Tofaş'ın mali büyüklüğünün ve gücünün farkına varıp, yeni iş alanları olarak da Tofaş'ta Kontrolörlük görevini deneyimlemiş oldum. 2004 yılından beri şirketin pek çok yerinde görev alan, organizasyonu bilen, insanların pek çoğunu tanıyan ve insan yönetiminde başarılı bir karneye sahip olmam sebebiyle de bu sefer masanın başka bir tarafında görev teklif edildi. İnsan Kaynakları'nda politika ve uygulamalarını yöneten, oluşturan, bu konuda yönlendirme yapan, şirket yönetimine öneriler getiren, uygulamadan sorumlu birimin başına getirilmemi sağlayan bir teklifle karşılaştım. Bunu da severek kabul ettim. Dolayısıyla 2004'ten beri 12 yıldır da İnsan Kaynakları'ndan sorumlu olarak görevime devam ediyorum.
DEVAMINI OKU
KORAY ATİLLA
GÖVDE ÜRETİM YÖNETİCİSİ
Tofaş maceram 2007 yılında başladı. İlk olarak Süspansiyon Üretim Müdürlüğü‘nde Üretim Takım Lideri olarak göreve başladım. Vardiyalı olarak çalışıyordum ve birlikte çalışmış olduğum ekibimle birlikte amacım, iş güvenliği çerçevesinde iş gerçekleştirmekti. Sonrasında aynı müdürlükte Mühendislik biriminde sırasıyla; Üretim Uzmanı, Proses Uzmanı ve bizim yağ üretiminde kullanmış olduğumuz WCM Wordclass Manufacturing Birim Sorumlusu olarak çalışmaya devam ettim. 2011 yılına geldiğimizde bu görevlerin sonrasında Üretim Yöneticisi olarak atandım ve Süspansiyon Üretim Müdürlüğü‘nde 2014 yılına kadar çalıştım. Sonrasında 2014 yılında FIAT Crysler‘in yönlendirmesiyle Brezilya Jeep fabrikasında 2 yıl boyunca Gövde Üretim Müdürü olarak çalışmaya başladım. Gövde Yönetim Müdürlüğü görevimi bitirdikten sonra yaklaşık 5 ay önce şu anda içinde bulunduğumuz Gövde Atölyesi‘nde Gövde Üretim Yöneticisi olarak çalışıyorum.
DEVAMINI OKU
ASU EGE
KURUM İLETİŞİMİ YÖNETİCİSİ
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik mezunuyum. İkinci sınıftan itibaren Medya sektöründe çalışmaya başladım. 8 yıl medyada çalıştıktan sonra Koç Grubu’na Kurumsal İletişim alanına geçiş yaptım. 2015 yılının başında ise TOFAŞ’a Kurum İletişimi Yöneticisi olarak iç rotasyonuna atandım. Yaklaşık 1.5 yıldır TOFAŞ’ta çalışıyorum.
DEVAMINI OKU
MURAT CESUR
İÇ LOJİSTİK GELİŞTİRME UZMANI
Benim TOFAŞ ile ilk buluşmam üniversite yıllarımın son zamanında oldu. ODTÜ‘de son sınıftayken grup olarak bitirme projemizi TOFAŞ‘ta yaptık. TOFAŞ Tedarik Zinciri bünyesinde çalıştık. Burada yerli malzeme akışını optimize eden bir sistem kurguladık. Türkiye içindeki tedarikçilerden gelen malzemelerin en doğru şekilde ulaşması ile ilgili bir projeydi. 2013 yılında ODTÜ Endüstri Mühendisliği‘nden mezun olduktan sonra İstanbul‘da bir FMCG firmasında işe başladım ve 4 ay sonra bitirme projemizde yapmış olduğum TOFAŞ Tedarik Zinciri Geliştirme Müdürlüğü‘ne geri döndüm. Şu an TOFAŞ Tedarik Zinciri Geliştirme Müdürlüğü‘nde İç Lojistik Uzmanı olarak çalışmaktayım. Aslına bakarsanız biz Geliştirme Müdürlüğü’nde olduğumuz için çok farklı kategorilerde, çok farklı projelerimiz oluyor. Bu sebeple aynı pozisyonda devam ediyor olmama rağmen aslında çok farklı projelerde bulundum. Şu anda maceram bu şekilde devam ediyor.
DEVAMINI OKU
SEDEF KILINÇ
DİREKT MALZEME SATIN ALMA UZMANI
Aslında TOFAŞ'ta çalışmak benim üniversiteden beri istediğim bir hayaldi. O yüzden şuan TOFAŞ'ta çalışıyor olmak, arkadaş ortamlarımda ben artık TOFAŞ'ta çalışıyorum dediğimde bir gurur kaynağı oluyor benim için ve bu da beni çok motive ediyor. TOFAŞ gibi bir kurumun bir ferdi olmak da çok gurur verici. Aynı zamanda TOFAŞ yalnızca iş hayatı değil insan odaklı bir firma, o yüzden burada çalışırken kendimi mutlu hissediyorum, bana değer verilmiş olarak hissediyorum. O yüzden bunların hepsi benim için motive edici. Aynı zamanda iş hayatının dışında kültür, sanat, spor alanlarında insanları rahatlatacak kulüpler de çok fazla.
DEVAMINI OKU
SİNAN KULA
POWERTRAIN ENTEGRASYON PROJE SORUMLUSU
Mezun olduktan hemen sonra Tofaş’taki hikayem başladı. İTÜ Makinadan 2010’da mezun oldum. Akabinde yurtdışında Otomotiv Mühendisliği üzerine yüksek lisans yapmak istiyordum. TEV, İtalya’da Otomotiv Mühendisliği üzerine yüksek lisans yapacak olan arkadaşlar arıyorlardı. Onu da biraz araştırınca bunun sponsorluğunun destekçisinin Tofaş olduğunu gördüm ve benim esasında Tofaş ile yolum burada kesişti. İtalya’da yüksek lisansı tamamladıktan sonra ben de Türkiye’ye döndüm ve bir Tofaşlı oldum. Aslında Tofaş ailesine katılmam 2010 yıllarını buluyor ama çalışmam 2012-2013 yıllarına sarkıyor.
DEVAMINI OKU
GÜLHAM SİNEM ALANYA
MEVCUT MODEL TASARIM LİDERİ
Çok rutin bir işim yok çünkü bu projesine ve proje yoğunluğuna göre değişiyor. Genelde masa başı gibi görünse de biz projenin takibi için Üretim hattına da gidiyoruz. Eğer yeni geliştirilen bir parça varsa prototipe de gidiyoruz. Laboratuvarda testleri yapılıyor olabilir, başka ölçümler yapılıyor olabilir. Laboratuvara gidiyoruz, Kalite‘de inceliyoruz. Yani sürekli fabrika içerisinde koşturmacalı, eğlenceli hiç rutine binmeyen bir işimiz var. Her gün değişik bir aktivite oluyor.
DEVAMINI OKU
ENGİN AYDIN
MVC / LINEA MODEL KALİTE MÜDÜRÜ
Tofaş’ın kültürünü bence en iyi ‘’Hepimiz biriz, gelecek biziz.’’ mottosu özetleyerek Tofaş’ın kültürünü çok iyi ifade ediyor. Hepimiz biriz ve gerçekten başarıların kişisel sonuçlarını değil, hep beraber ortaya koyduğumuz sonuçların önemli olduğunu biliyoruz. Bu da Tofaş içerisinde takım çalışmasının ortak bir vizyonda hep beraber hareket etmenin, ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Bunu çok net bir şekilde görebiliyoruz. Bir diğer noktada Tofaş olarak sadece Koç Holding ve Fiat değil, aynı zamanda ülke ekonomisine verdiği katkıyla çok ciddi bir vizyonunun olduğunu ve Tofaş’ın Türkiye için önemli olduğunu ortaya koyuyor. Dolayısıyla biz fabrikaya girdiğimiz ilk anda kendimizi Türkiye’nin çok önemli bir şirketinde gibi hissediyoruz. Ülkemize yön verebilecek bir potansiyelimiz var ve burada bir şeyler yapabileceğiz bu güdüsü hakim. Bu da bizi oldukça heyecanlandırıyor. Tofaş olarak bu anlamda müthiş gelişmeler sağladık. Son 10 yıla baktığımızda üretim rakamlarımızın nereden nereye geldiği, kalite sonuçlarımızın hangi noktadan hangi noktaya geldiğini çok iyi bir şekilde ortaya koyabiliyoruz. Dolayısıyla bizim kültürümüzü bir bütün olarak geleceğe dönük hareket etme şeklinde özetleyebiliriz.
DEVAMINI OKU