Tofaş’tan tarihi adım: Doblò’nun “Otomotivin Anavatanı ABD”ye ihracatı başladı.
 
 
Türk otomotiv sanayisinde önemli bir başarıya daha imza atan Tofaş, Türkiye’nin küresel ticari araç üretim üssü haline gelmesinde kilit rol üstlenen Doblò modelinin ABD ve Kanada’ya ihracatına başladı. Tofaş’ta geliştirilip üretilen Doblò Amerika modeli; Tofaş’ın Bursa Fabrikası’nda 3 Aralık 2014 tarihinde yapılan törenle uğurlandı. Törene; Başbakan Ahmet Davutoğlu, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, Bursa Valisi Münir Karaloğlu, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe,  Türk Metal Sendikası Başkanı Pevrul Kavlak, Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç, Koç Holding CEO’su Turgay Durak, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen, Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi Temel Atay, FCA EMEA Bölgesi İş Geliştirme Başkanı Silvia Vernetti, FCA EMEA Bölgesi Üretim Başkanı Alfredo Leggero, Tofaş CEO’su Kamil Başaran katıldı. Koç Holding, Fiat-Chrysler Auotomobiles ve Tofaş üst düzey yöneticileri ile çok sayıda davetlinin hazır bulunduğu  törenle Kuzey Amerika’ya yolcu edilen Fiat Doblò, Amerika’da “Ram” markası altında “ProMaster City” ismiyle satışa sunulacak.
 
Doblò Amerika Üretime Başlangıç ve İhracat Töreni’nde konuşan Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç, “Bundan 46 yıl kadar önce, kurucumuz merhum Vehbi Koç’un ‘Türk insanını otomobil sahibi yapma’ vizyonuyla temelini attığı Tofaş, sektörün gelişiminde öncü oldu ve önemli roller üstlendi. Tofaş bugün uluslararası pazarlara sunduğu araçlarla, ülkemizi küresel ölçekte başarıyla temsil ediyor. Otomotivin beşiği, sektörün ana oyuncusu Amerika’ya araç geliştirip ihraç ediyor. Bugün bir arada bulunma sebebimiz olan Yeni Doblò’nun, otomotiv sektöründe tüm çalışanlarımızla ulaştığımız başarının önemli bir göstergesi olduğuna inanıyorum. Tofaş, Doblò’nun yenilenmesiyle başlayan yatırımlarına, biri yeni sedan, diğerleri station wagon ve hatchback olmak üzere 3 yeni binek araç projesiyle devam ediyor. Süregelen yatırımlarımız haricinde, sadece yeni modellere yaptığımız toplam yatırım miktarı 1,4 milyar dolara ulaşıyor.” dedi.
 
“Koç Topluluğu olarak, ülkemizin gelecek hedeflerine ulaşmasında sorumluluk alıyoruz. Bu inançla, ülkemiz için çok çalışmak, yatırım yapmak, üretmek, istihdam sağlamak ve vergi vermek öncelikli hedefimiz.” diyen Mustafa V. Koç sözlerine şöyle devam etti: “Kurucumuz merhum Vehbi Koç’un ‘Ülkem varsa ben de varım.’ felsefesiyle, her zaman uzun dönemli hedeflere odaklanıyoruz. Bu bakış açısıyla, 2010 yılından bu yana otomotiv sektörüne yaptığımız yatırımlar 10 milyar TL’ye ulaştı. Tofaş’ın son dönemde imza attığı yeni yatırımlar da ülkemize ve geleceğimize inancımızın birer göstergesi. Bugüne kadar elde ettiği başarılar, toplumsal hayata sağladığı faydalar ve benimsediği sürdürülebilir yönetim anlayışıyla, Tofaş’ın, ülke ekonomisine ve sektöre yarattığı katma değerin artarak devam edeceğine inancım tam. Türkiye’ye inanan, karşılıklı güven ve uyum içinde çalıştığımız, değerli ortağımız FCA’ya, Tofaş’a ve ülkemize inancı için teşekkür ediyoruz.”
 
FCA EMEA Bölgesi İş Geliştirme Başkanı Silvia Vernetti de, “Doblò’nun Amerika pazarı için üretilip ihracatının başlaması, gerek Tofaş, gerekse Koç Grubu ve Fiat Chrysler Automobiles için önemli bir fırsatı ifade ediyor. Doblò, bir anlamda Tofaş’ın bugünkü ve gelecekteki gücünü temsil ederken, aracın Amerika pazarına ihraç edilmesi, şirket tarihinde bir kilometre taşı olmasının yanı sıra Tofaş’ın ‘Dünya Klasında Üretim’ standartlarındaki yetkinliklerinin de göstergesi. Tofaş’ın bu kabiliyetinin, gelecekte yeni ürünlerin yolunu açacağına eminiz.” dedi.
 
Vernetti, “Tofaş geçtiğimiz yıllarda ileri üretim teknolojilerine yaptığı yatırımlar sayesinde, üretim kabiliyetlerini ve çalışanlarının bilgi birikimini sürekli geliştirmesini sağlayan sürdürülebilir bir yapıya kavuştu. Böylelikle geleceğe yatırım yaparken Tofaş’ın bugünkü konumunu güçlendiriyor, gelecekte Türkiye ve dünya pazarlarındaki potansiyel başarılarını da destekliyoruz. FCA - EMEA olarak, üretim merkezi stratejilerimizi, toplam üretimi artıracak ve ihracat adetlerinde belirgin bir ivme sağlayacak şekilde kurguluyoruz. Türkiye’nin Amerika’ya yapacağı Doblò ihracatı da, bu stratejimizi hayata geçirmenin önemli bir adımını oluşturuyor. Türkiye’nin geleceğine duyduğumuz pozitif inancı paylaşan Koç Topluluğu ile yürüttüğümüz uzun yıllara dayanan başarılı işbirliği sayesinde, Tofaş’ın bugün FCA’nın küresel stratejisinde kilit bir rol üstlendiğini belirtmek isterim.” diye konuştu.
 
Tofaş CEO’su Kamil Başaran ise “Koç Holding ve FCA ortaklığında kurulan Tofaş’ın, bugün ürettiği araçları Singapur’dan Latin Amerika’ya, yani dünyanın bir ucundan diğerine ihraç etmesi bir tesadüf değil. Şirketimizin dünya ile rekabet eder hale gelmesinin altında kuşkusuz DNA’mızdaki başarma tutkusu ve mücadele gücü yatıyor. Tabii bir de, Ar-Ge’deki yetkinliğimiz… Koç Holding ve FCA ortaklığındaki Tofaş, 2013’te, içinde Amerika projesinin de yer aldığı 360 milyon dolarlık yatırımla, Doblò’nun 4’üncü kez yenilenmesi için çalışmaya başladı. Doblò, pazara sunulduğu 2000 yılından bugüne, birçok kez ihracat şampiyonu oldu. Defalarca uluslararası platformlarda yılın ticari aracı ödülü ve çevre ödülü aldı. Her daim en çok satan modellerimiz arasındaki yerini korudu. Doblò’nun her neslinde bir öncekinden daha iyi ürün çıkartarak, çıtamızı iyice yükselttik. Mühendis ve işçilerimizin emekleriyle, şimdiye kadar ürettiğimiz en güçlü, en sağlam ve en verimli Doblò’yu hayata geçirdik. Yeni Doblò’da yerlilik oranını, motor ve şanzıman haricinde %76’lara ulaştırdık. Bugün, dünyanın zorlu ve büyük pazarlarından Amerika’ya aracımızı ihraç ederek, önemli hedeflerimizden birini daha gerçekleştiriyoruz. Kuzey Amerika’ya 2021 yılına kadar 175 bin araç göndereceğiz.” dedi.
 
Kamil Başaran, “Fabrikamız, Fiat-Chrysler’in Avrupa’daki en büyük 2. Ar-Ge merkezi. 2014 yılında 150 milyon Euro’nun üzerinde Ar-Ge harcaması gerçekleştirdik. Ar-Ge’mizde onlarca projeyi art arda hayata geçiriyor, aynı zamanda patent liderleri arasında da yer alıyoruz. Ar-Ge’ye verdiğimiz değer, üretimde küresel başarımız ve sürdürülebilir yönetim anlayışımızla, önümüzdeki dönemde ülkemize şimdiye kadar olduğundan çok daha fazla katma değer sağlayacağımıza inanıyorum. Doblò Amerika modelimizi bu temennilerle yolcu ediyorum.” diye konuştu.

Fiat Doblò
Fiat Auto’nun dünyada ilk kez bir modelinin üretimini İtalya dışında tek bir ülkede gerçekleştirme kararıyla, Doblò’nun üretimine 2000 yılının Eylül ayında başlandı. Fikri ve sınai mülkiyet hakları Tofaş’a ait olan proje sürecinde, Tofaş Ar-Ge Merkezi büyük sorumluluklar üstlendi. İlk yılında 100 bin adetle rekora imza atan Fiat Doblò üretiminin %90’ı 43 ülkeye ihraç edildi. 2001’de tüm Avrupa ülkelerine gönderilen Doblò, Tofaş’ın toplam ihracatının %83’ünü oluşturdu. Türkiye’de zorlu bir dönemde ülke ekonomisine önemli katkı sağladı. İhracat şampiyonu, yılın ticari aracı gibi başarılara imza atarken, Tofaş’ın en çok satan modellerinden biri oldu. Bugüne kadar 1,4 milyon adet Doblò üretildi, bu araçların 1 milyon adedi, dünyanın 80’den fazla ülkesine ihraç edildi.
 
Tofaş Türk Otomobil Fabrikası
Temelleri 1968 yılında Koç Topluluğu'nun kurucusu merhum Vehbi Koç tarafından atılan, Koç Holding ve Fiat Chrysler Automobiles’ın eşit hissedar olduğu Tofaş, günümüzde Fiat'ın Avrupa’daki ikinci büyük Ar-Ge merkezi. Bursa’nın 2., Türkiye’nin ise 6. büyük sanayi kuruluşu olan Tofaş, yılda 400 bin araçlık üretim kapasitesine ve 6.300 çalışana sahip. Bugün 350 bin m2’si kapalı toplam 1 milyon m2 alan üzerinde faaliyet gösteren Tofaş, Türkiye'nin hem binek otomobili hem de hafif ticari araç üreten tek otomotiv şirketi. Tofaş Bursa Fabrikası’nda, Minicargo projesi kapsamında Fiat, Citroen, Peugeot markalarının, Yeni Doblò projesi kapsamında ise Fiat, Opel ve Vauxhall markalarının üretimi sürüyor.
 
Tofaş ve Dünya Klasında Üretim
Dünya Klasında Üretim (WCM) programı kapsamında Fiat-Chrysler dünyasında önemli bir yere sahip bulunan Tofaş, çevreci yaklaşımı ve uygulamalarıyla Fiat-Chrysler fabrikaları içinde en yüksek seviyede bulunuyor. Tofaş fabrikası, Fiat Chrysler’in 175 fabrikası ve 350 tedarikçisinin fabrikalarında uygulanan WCM programı kapsamında, 2013’te “Altın Seviye”ye yükselerek, global rekabette bir adım daha öne geçti. Ana ilkesi “arıtmak değil hiç kirletmemek” olan Tofaş, 2013’te Enerji Yönetim Sistemi denetimlerini başarıyla tamamlayarak, otomobil üreticileri arasında Enerji Yönetim Sistemi Sertifikası’na sahip ilk şirket olmaya hak kazandı.
 
Tofaş ve Sürdürülebilirlik
Üretimde olduğu kadar sürdürülebilir yönetimde de otomotiv sektöründe öncü olmayı hedefleyen Tofaş, bir ilke daha imza atarak, karbon emisyon ve iklim değişikliği kapsamında, CDP 2014 Yılı İklim Performans Liderlik Endeksi A Listesi’ne girmeye hak kazandı. Tofaş, sürdürülebilir ekonomileri inceleyen uluslararası sivil toplum kuruluşu CDP tarafından, dünyadaki tüm yatırımların üçte birini temsil eden 767 kurumsal yatırımcı adına davet edilen şirketlerden, A Bandı’nda yer alan 187 kuruluş arasına giren ilk ve tek Türk şirketi. Tofaş ayrıca, Borsa İstanbul’un, BIST 30 şirketlerinin çevresel, sosyal ve kurumsal yönetim konularındaki performanslarını temel alarak oluşturduğu “BIST Sürdürülebilirlik Endeksi”nde yer alan tek otomotiv şirketi.
 
Tofaş ve Ekosistemi
Tofaş 1.961 tedarikçisinden endirekt malzeme ve hizmet alırken, yurtiçinde 149, yurtdışında ise 20 tedarikçisinden direkt malzeme temin ediyor. Tasarım ve üretim geliştirme projelerinde tedarikçilerine işbirliği fırsatları sunan Tofaş’ın, Türkiye çapında 82 bayisi bulunuyor. Çatısı altında Fiat, Lancia, Alfa Romeo ve Jeep markalı araçları temsil eden Tofaş, servis hizmetlerini ise Türkiye genelindeki 113 satış ve 113 servis noktasıyla sürdürüyor. 43 noktada ikincil satış ve servis hizmeti veren Tofaş bayilerine ek olarak, 40 noktadaki yetkili teknik servisler vasıtasıyla satış sonrası hizmetler Tofaş güvencesiyle sunuluyor.
Lancia Alfa Romeo Fiat Jeep Fer-Mas Fer-Mas Fer-Mas Bilgi Toplumu Hizmetleri
Tofaş’tan tarihi adım: Doblò’nun “Otomotivin Anavatanı ABD”ye ihracatı başladı.