Tarihçe
 
Yarım asra yakın birikimiyle “dünya kalitesinde” ve “müşteriye en uygun” ürünleri sunma konusundaki çalışmalarını aralıksız sürdürmekte olan Tofaş’ta Ar-Ge organizasyonu 1994 yılı Aralık ayında kurulmuştur.
 
Tofaş Ar-Ge; her açıdan rekabetçi olan binek ve ticari araçlar geliştirerek ülke ekonomisine katkıda bulunmayı hedeflemiştir. Bu gelişimi kalıcı kılmak üzere araç geliştirme sahasında Avrupa'yla rekabet edebilir altyapıyı oluşturmuştur. Bu gelişmeler neticesinde Tofaş Ar-Ge; 2008 yılı itibariyle “5746 Sayılı Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi” hakkındaki kanun kapsamında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından Ar-Ge Merkezi olarak tescil edilmiştir.

Tofaş Ar-Ge, 2005-2007 yılları arasında Fiat ve PSA markaları için geliştirilen MCV projesinin sorumluluğunu alarak Ar-Ge yetkinliğini geliştirmede önemli bir ivme yakalamıştır. Sonraki yıllarda Yeni Doblo’nun, Opel, Vauxhall ve Dodge markaları için de geliştirilmesi, Tofaş’ın 6 farklı markaya üretim yaparak ihracatının artmasında önemli rol oynamıştır. Bu başarı, Türk otomotiv sanayinde bir ilk olma özelliğini taşımaktadır. Doblo modelinin yeni versiyonu Kuzey Amerika pazarları için de geliştirilmiştir. Türkiye ve farklı dünya pazarlarını hedef alan yeni binek araç ve bu araca ait yeni bir platform geliştirme çalışması Tofaş Ar-Ge tarafından yürütülmüştür. Tofaş Ar‑Ge Merkezi 2014-2015 yıllarında ise Egea markasıyla Sedan, Hatchback ve Station Wagon ürün geliştirme projelerini yürütmüştür. Fikri mülkiyet hakları Tofaş’a ait olan ve Tofaş Ar‑Ge sorumluluğunda geliştirilen bu yeni modeller için yapılan yatırım, Türkiye otomotiv sektörü tarihindeki en büyük yatırımlardan biri olarak dikkat çekmektedir. İlk model Egea Sedan, 2015 yılının son çeyreğinde pazara sunulmuştur. Hatchback ve Station Wagon modelleri ise 2016 yılı içerisinde devreye alınmıştır.
 
Toplam laboratuvar ve ofis alanı 18.090 metrekare olan Tofaş Ar-Ge Merkezi; 700’e yakın çalışanı, bünyesindeki laboratuvarların yüksek teknolojisi ve çeşitliliğiyle Fiat’ın Avrupa pazarlarına hizmet veren İtalya dışındaki tek Ar-Ge merkezi konumundadır. Ar-Ge yatırım değerlerinde ulusal ortalamanın üzerine çıkma başarısını gösteren Tofaş, dünyada Ar-Ge yatırımı yapan kuruluşlar arasındaki sıralamada da önemli bir yere sahip bulunuyor. 2015 yılına kadar araç konsepti, stil, gövde, iç tasarım, süspansiyon, motor, emisyon, titreşim ve akustik alanlarında tamamlanan tasarım ve test yatırımları, 45 milyon Euro’nun üzerine çıkmıştır.
Otomotiv Sektöründe En İyi Ar-Ge Merkezi ödülü

Otomotiv Sektöründe En İyi Ar-Ge Merkezi ödülü

Tofaş, 2016 yılında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından 5’inci kez düzenlenen Özel Sektör Ar-Ge Merkezleri Zirvesi kapsamında “Otomotiv Sektör Birinciliği” ile ödüllendirildi. 2015 yılında da Otomotiv Sektöründe En İyi Ar-Ge Merkezi ödülünü ve Türkiye’deki Tüm Ar-Ge Merkezleri arasında en iyi 3. Ar-Ge merkezi ödülünü alan Tofaş böylelikle art arda ikinci kez aynı ödülün sahibi oldu.
 
 
 
 
 

​ 

Lancia Alfa Romeo Fiat Jeep Fer-Mas Fer-Mas Fer-Mas Bilgi Toplumu Hizmetleri
Tarihçe